Czytanie dzieciom wydaje się być oczywistym elementem codziennej rodzicielskiej rutyny. Jednak w rzeczywiści nierzadko zderzamy się z ciągłym brakiem czasu, problemem z koncentracją dziecka na czytanej treści lub trudnością wybrania „tej właściwej” lektury. I nagle prosta czynność czytania na dobranoc, staje się dla nas czymś odrealnionym? Zatem jak jest z tym czytaniem? Dobry nawyk czy niewygodna powinność? Zdecydowanie dobry nawyk! […]
Czytaj więcej
Samoocena oznacza pozytywną lub negatywną postawę wobec siebie samego. Według teorii Coopersmitha w dużej mierze kształtują ją opiekunowie. Ogólna zdolność do dokonywania samooceny wykształca się między trzecim, a szóstym rokiem życia. Rośnie od 5 roku życia, aż do okresu wczesnej adolescencji czyli dojrzewania. Wnet radykalnie spada. Około 12 roku życia wraz z rozwojem poznawczym dzieci zaczynają opierać swoją […]
Czytaj więcej
1. Stabilna samoocena Stabilna i niekoniecznie wysoka. Dlaczego? Badania pokazują, że osoby ze zbyt wysoką samooceną często narażone są na strach przed porażką i obniżeniem samooceny. Dodatkowo jej wysoki poziom nierzadko uwarunkowany jest czynnikami zewnętrznymi jak porównania do otoczenia czy opinie innych, podczas gdy gwarantem stabilnej samooceny jest posiadanie wewnętrznych przekonań o swojej wartości. Z tego względu lepiej mieć […]
Czytaj więcej