W KIDS&Co. dbamy o rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Inicjowanie właściwych norm postępowania jest tak fundamentalne jak nauka czytania i nigdy nie jest za wcześnie na poznanie zachowań, które pomogą dzieciom stać się wartościowymi dorosłymi.
Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, a także, gdy to konieczne nad nimi zapanować. Uczą się współpracy i współodpowiedzialności poprzez wyznaczenie zadań i ocenianie postępów ich realizacji. Rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci odbywa się na licznych warsztatach rozwojowych (rytmicznych, ruchowych, plastycznych). Umiejętność samodzielnego myślenia oraz dyskretnie kierowanego przez nauczyciela uczenia się dzieci i zdobywania umiejętności praktycznych przebiega podczas realizacji projektów edukacyjnych oraz częstych wycieczek.
Uczymy dzieci już od najmłodszych lat, jak wykorzystując ich naturalną energię i potencjał umieć słuchać, skupiać uwagę, kontrolować zachowanie, mieć dobre stosunki z innymi. Kończąc edukację w przedszkolu, dzieci są samoświadome, potrafią kierować samym sobą, są empatyczne. Edukacja charakteru i dobrych zachowań wpleciona w szereg codziennych zajęć pozwala rozwijać relacje w domu, szkole i innych społecznościach.
Program rozwoju społecznego:
Niniejszy program jest programem wspierającym prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka ze szczególnym uwzględnieniem nabywania przez dzieci poczucia własnej skuteczności. Opisuje on podstawowe zagrożenia w rozwoju emocjonalnym dzieci i daje, krótkie wskazówki jak sobie z nimi radzić.
Niezwykle istotne jest rozwijanie cech podstawowych, takich jak:
Są one niezbędne, aby rozwój i uczenie się postępowało. Wyniki badań pokazują, że poczucie własnej wartości może mieć wpływ nie tylko na osiągnięcia dziecka, ale i osoby dorosłej.
Zadaniem edukacji jest kształcenie osobowości otwartych, innowacyjnych, uspołecznionych, umiejących współdziałać i współpracować z innymi. Te cechy, dyspozycje osobowościowe i postawy rozwijają się w pierwszych latach edukacji.
Praktyka pokazuje, że wiele dzieci nie realizuje w przedszkolu i szkole własnych możliwości intelektualnych. Osiągnięcia zależne są zarówno od inteligencji, jak i motywacji do uczenia się. Psychologowie podkreślają, że możliwości poznawcze dziecka mogą być realizowane i rozwijane tylko wtedy, gdy rozwój emocjonalno- społeczny przebiega prawidłowo. Wobec tego nauczyciel musi posiadać umiejętność rozpoznawania różnych typów motywacji i wykorzystywać tę wiedzę w celu wzrostu efektywności pracy edukacyjnej.
Zadaniem nauczyciela jest organizowanie okazji edukacyjnych, które wpłyną na wytworzenie więzi osobowych, formalnych i zrzeszeniowych, by w końcowym efekcie można było mówić o empatii, czy postawach prospołecznych.
Głównym celem programu jest wspieranie harmonijnego rozwoju dzieci w jego wszystkich aspektach poczynając od rozwoju emocjonalnego i psychicznego poprzez rozwój kognitywny, społeczny, językowy oraz motoryczny.
Niezwykle ważne w środowisku przedszkolnym jest zachowanie odpowiednich proporcji między swobodną zabawą, w którą nie ingeruję wychowawca a edukacją, która powinna przebiegać w formie zabawy, doświadczania, i odkrywania. Równie istotne jest pozostawienie dziecku możliwości spontanicznego wyrażania własnych emocji i doświadczeń.
Kolejnym celem programu jest kształtowanie w dzieciach własnej tożsamości i umiejętności przebywania w grupie oraz wzbudzenie otwartości na innych ludzi. Dzieci trzyletnie uczą się i bawią „obok siebie” w tzw. zabawie równoległej. Dopiero czterolatek odkrywa przyjemność działania i przebywania w grupie przedszkolnej, stopniowo nabywa niezbędne umiejętności społeczne
Program ten ma także za zadanie zainteresowanie dzieci innymi kulturami i zwyczajami, nie tylko anglojęzycznymi oraz otwarcie ich świadomości i wzbudzanie tolerancji w stosunku do różnych ras i religii. Równie ważnym celem programu jest wzbudzanie zainteresowania nauką oraz przygotowanie dzieci do roli uczniów, przede wszystkim w szkołach dwujęzycznych.
Zapraszamy na indywidualne spotkanie z dyrektorką. To okazja do poznania naszej oferty dydaktycznej, zadania nurtujących pytań oraz obejrzenia przedszkola. Możesz dokonać rezerwacji jednej wizyty w danym dniu.